Vize
Člověk, který má naději a ví si rady.
Poslání
Posláním služby Plus pro lidi v krizové situaci je být místem pro lidi a jejich starosti. Pomáháme jim ulehčit tíživou situaci a hledat řešení.
Cíle
Hlavním cílem služeb je podpořit klienta služby tak, aby se zorientoval ve své krizové situaci a byl schopen ji překonat.
Poskytnout krizovou pomoc znamená: klienty psychicky podpořit a bezpečně je provést situací, kterou vnímají jako naléhavou, nepříjemnou či ohrožující, s cílem zabránit dalšímu nepříznivému vývoji situace. Délka poskytování služby je individuální s ohledem na potřeby klienta, obvykle se však jedná 3-5 setkání. Tyto konzultace může klient čerpat kdykoli (krátce po sobě nebo naopak s větším odstupem) v rámci 3 měsíců.
Lidem v krizové situaci proto nabízíme nejčastěji tyto služby:
Ambulantní forma služby je poskytována bezplatně v prostorách krizového centra Plus, během otevírací doby. Pomoc poskytujeme okamžitě, i bez nutnosti objednání dle aktuální kapacity služby (vytížení pracovníků).
Terénní forma služby Plus pro lidi v krizové situaci je poskytována také bezplatně, ale mimo prostory krizového centra v rámci provozní doby terénní formy služby Plus pro lidi v krizové situaci.
Naše zásady
Plus pro lidi v krizové situaci poskytuje své služby na základě následujících zásad:
Dobrovolnost
Služba je poskytována na základě dobrovolného rozhodnutí klienta.
Anonymita a diskrétnost
Služby jsou poskytovány anonymně, klient nemusí sdělovat své identifikační údaje a sám rozhoduje o tom, jaké informace sdělí. Pracovníci jsou ze zákona vázáni mlčenlivostí a diskrétnost zajišťují též prostřednictvím bezpečného a nerušeného prostředí.
Bezplatnost a dostupnost
Služby krizové pomoci jsou ze zákona poskytovány bezplatně. Služba je dostupná, okamžitá i bez nutnosti objednání, vždy však v otevírací době zařízení.
Rovnost
Služby jsou poskytovány všem lidem od 6 let bez rozdílu rasy, pohlaví, náboženského a jiného vyznání. Pracovníci přistupují v jednání ke klientům vstřícně a bez předsudků.
Orientace k soběstačnosti
Služba je poskytována tak, aby klienty podporovala v aktivitě, respektovala jejich samostatnost, motivovala je k takovým činnostem, které vedou k překonání nebo zmírňování dopadů nepříznivé situace.